Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu niż przekonując możliwego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

wideo wizytówki Kraków

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale też pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są miarodajną nowością, w następstwie tego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Współcześnie reklamą interaktywną równie odpowiednio można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca mógł samodzielnie zaprojektować swój osobisty smak deseru, integrując poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni idealną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie wyłącznie kojarzyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę czy banner, lecz cały ciąg narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on dobry technicznie i banalny.